• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bli fri från skulder, inkasso/avbet.?

carpenoctum

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
1 April 2012
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Jag vill inte hamna hos KFM, men nu har jag kört fast och undrar om det är lätt att få en avbet. plan hos Inkasso bolagen? Vill inte behöva låna för att betala gamla räkningar...suck. Hur kunde jag sätta mig i den här situationen...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Beror på vilka inkasso det är. De flesta delar på 3ggr, en del mer
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
avbetalningar

Du är inte ensam on, när våra vanliga banker vägrar att hjälpa oss så är man desperat och lånar bara för att betala sina skulder, jag sitter själv i dag med 15 st sms lån och försöker att få avbetalnings plan men en del är stenhårda och då lever man under press att hmna närsomhelst hos KF.
alex2
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Vissa bolag accepterar en plan efter dina önskemål, oftast dom mindre okända inkassobolagen som är mer resonabla. Dom stora kända som Intrum, Svea osv har oftast bara möjlighet att dela på 3 - 6 månader.
 

Laxen86

Kunnig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
11 Januari 2012
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
2
Poäng
32
Vore toppen om någon insatt/kunnig kunde lista vilka sms-långivare som godkänner avbetalning hos resp inkasso bolag. Vilka inkasso som det fungerar bäst att avbetala hos osv. Försöker också ta mih ur skiten och inser att jag kommer snart tvingas låta ganska mycket gå till inkasso för att försöka få till avbetalningsplan. Då är det förstås bra att veta vad man kan låta gå och vilka sms långivare man bör undvika att icke betala.
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
inkasso

Det bästa är att skriva direkt till de, det är endast kundfinans eller ipp som vägrar avbetalnings plan annars de flesta går med på
 

Gabrijel

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Oktober 2011
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Inga avbetalningar på web
lån och onlinecreditservice
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
jag hadde smslån på sammanlagt ja lite över 40000.

månadskostnaden på alla dessa lån hamnade på ca 6700 imånaden.hos svea om man har flera ärenden där så kan man slå samman alla ärenden och betala 1 summa.då blev det denna slutsumma.slutade hos kf för mig.

de godtog ingen summa under 1000,så har du 15 olika lånegivare som skall ha minst 1000 imånaden på 6 ggr om det är sveainkasso man har ja, då blir det summor, då jag gjorde allt för att få dom förstå att man vill bli skuldfri.men mina betalningar som jag tyckte jag klarade godtogs inte.de är ingen hjälp alls inkasson.jag gjorde allt men inget hjälpte.

men jag hamnade hos kf för över 2 år sedan så jag hoppas det kanske har ändrats idag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp